• 1401/10/05 - 08:41
  • - تعداد بازدید: 73
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

از سندرم تونل کارپال چه می دانیم؟

ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش توانایی در گرفتن اشیاء و ... اشاره کرد.

به گفته یک فیزیوتراپیست : ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش توانایی در گرفتن اشیاء و ... اشاره کرد.

علی دیناروند اظهار کرد: درد در کف دست می‌تواند به دلیل شرایط پزشکی مختلف ایجاد شود. وی ادامه داد: این درد می‌تواند به دلیل نوعی آسیب به تاندون‌ها، استخوان‌ها، مفاصل یا اعصاب در کف دست ایجاد شود.

دیناروند با اشاره به این‌که درد در کف دست ممکن است ثابت یا متناوب باشد؛ عنوان کرد: درد مداوم یا متناوب به علت درد بستگی دارد، در موارد معدودی، فعالیت و حرکت دست، شدت درد را افزایش می‌دهد، درد در کف دست ممکن است بسته یا باز شدن کف دست را محدود کند که اغلب در استفاده روزانه از دست اختلال ایجاد می‌کند.

این فیزیوتراپیست با اشاره به این‌که مشخصه درد در کف دست ممکن است از یک درد مبهم تا یک درد خنجری و تیز متغیر باشد، ادامه داد: گاهی اوقات درد در کف دست ممکن است یک درد ارجاعی و ناشی از بیماری‌های ستون فقرات و اعصاب گردن و بسته به بیماری و علت درد می‌تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.

وی بیان کرد: درحالیکه یکی ‌از علل شایع درد دو طرفه کف دست، آرتروز در مفاصل بین مهره ای گردن است اما این مشکل ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد.

دیناروند با اشاره به بیماری سندرم تونل کارپال، تصریح کرد: هنگامی که فردی مبتلا به این سندرم باشد این تونل در مچ دست فشرده یا ملتهب می‌شود و بر عصب میانی دست و تاندون‌هایی که از این تونل عبور می‌کنند، فشار وارد می‌کند.

این فیزیوتراپیست عنوان کرد: ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش توانایی در گرفتن اشیاء و ... اشاره کرد که علائم اغلب به تدریج شروع شده و ممکن است شب یا زمانی که فرد برای اولین بار از خواب بیدار می‌شود، بدتر شود.

وی با اشاره به راه‌های درمان غیرجراحی سندرم تونل کارپال، تصریح کرد: ازجمله این راهکارها می‌توان به پوشیدن بریس یا آتل، اجتناب یا تنظیم فعالیت‌هایی که ممکن است علائم را تشدید کند، مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن، دریافت داروهای تجویزی، فیزیوتراپی و طب سوزنی یا درمان‌های کایروپراکتیک اشاره کرد.

دیناروند با اشاره به این‌که درد کف دست اغلب ناشی از یک آسیب جزئی یا استفاده بیش‌ از حد از دست است، تصریح کرد: با این حال، درد دست گاهی اوقات می‌تواند نتیجه یک مسئله زمینه‌ای مانند عفونت، التهاب یا نوروپاتی محیطی باشد.

 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 7284
علی دیناروند
خبرنگار

علی دیناروند

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: