پایان ماراتن ارزیابی اعتباربخشی کشوری بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا
دکتر پیمان منوچهری، رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی بیمارستان، ضمن تشکر از تلاش همه مسئولین و مدیران بخش های درمانی، غیردرمانی و پاراکلینیکی و کارکنان زیرمجموعه آنها، از زحمات شبانه روزی مسئول و کارشناسان دفتر بهبود کیفیت و اعتباربخشی بیمارستان، قدردانی نمود.
دکتر منوچهری در ادامه این گفتگو، بر اهمیت پیاده سازی و اجرایی نمودن شاخص ها و استانداردهای اعتباربخشی به عنوان یکی از برنامه های اصلی بیمارستان در همه ادوار و نه منحصر به ایام ارزیابی و اعتباربخشی تاکید کرد.
رئیس بیمارستان خاطرنشان کرد: ارتقاء مستمر کیفیت خدمات درمانی و افزایش ضریب امنیت و ایمنی بیماران بر مبنای استانداردهای بیمارستانی، جلب رضایت، اعتماد و تکریم مراجعین از جمله رسالت های بیمارستان و روح اعتباربخشی است؛ و قطعا ارزیابی های ادواری میتواند نقش بسزایی در ارتقاء فرایندهای جاری بیمارستان ها و در نهایت رضایتمندی گیرندگان خدمت داشته باشد.
این عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به پایان دوره ارزیابی اعتباربخشی کشوری بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)شهرستان فسا، در سوم بهمن ماه توسط تیم ارزیاب وزارتخانه، شامل جناب آقای دکتر جواد ملبوبی به عنوان ارزیاب ارشد وزارت بهداشت، جناب آقای علی صنعتی به عنوان ارزیاب مدیریتی و سرکار خانم پریوش آجودانی به عنوان ارزیاب بالینی وزارت یهداشت گفت: طی بازدید میدانی تیم ارزیاب از قسمت های گوناگون بیمارستان( اعم از بخش های درمانی، واحدهای پاراکلینیکی، تشخیصی و آزمایشگاهی، واحد تجهیزات پزشکی،تاسیسات، اتاق عمل، آشپزخانه و...)، مصاحبه با افراد و مشاهده مستندات، سنجه های مختلف اعتباربخشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی در پایان افزود: ارزیابی استانداردهای اعتباربخشی این مرکز آموزشی درمانی تخصصی وفوق تخصصی، براساس کتاب "راهنمای جامع استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستانهای ایران" بر پایه 19 محور به عنوان مولفه های اصلی، 110 استاندارد کیفی و 212 سنجه سطح یک، شامل شاخص های ذیل انجام شد:
الف –رهبری و مدیریت
- الف- 1 رهبری و مدیریت کیفیت
- الف- 2 مدیریت خطر حوادث و بلایا
- الف- 3 مدیریت منابع انسانی و سلامت حرفه ای
- الف- 4 مدیریت خدمات پرستاری
- الف- 5 فناوری و مدیریت اطلاعات سلامت
- الف- 6 بهداشت محیط
- ب- مراقبت و درمان
- ب- 1 مراقبتهای عمومی بالینی
- ب- 2 مراقبتهای حاد و اورژانس
- ب- 3 مراقبتهای جراحی و بیهوشی
- ب- 4 مراقبتهای مادر و نوزاد
- ب- 5 پیشگیری و کنترل عفونت
- ب- 6 مدیریت دارویی
- ب- 7 خدمات تصویر برداری
- ب- 8 خدمات آزمایشگاه
- ب- 9 طب انتقال خون
- ب- 10 خدمات سرپایی
- ج- حمایت از گیرنده خدمت
- ج- 1 تامین تسهیلات برای گیرنده خدمت
- ج- 2 احترام به حقوق گیرنده خدمت