• 1402/03/10 - 13:11
  • - تعداد بازدید: 104
  • - تعداد بازدیدکننده: 101
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارسال پسماندهای شیمیایی و دارویی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به منظور امحاء

ارسال دومین محموله پسماندهای شیمیایی و دارویی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی به مرکز امحاء پسماند

مسئول بهداشت محیط، آسیه رضایی در گفتگو با روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا گفت: پسماندهای شیمیایی دارویی در زمره پسماندهای خطرناک بوده و نگهداری، حمل و نقل و دفع آنها باید تحت ضوابط خاص صورت گیرد. عدم رعایت ضوابط می تواند منجر به حوادث و سوانح جبران ناپذیری گردد. 
 
رضایی گفت: پسماندهای شیمیایی دارویی بیمارستان عبارتند از: داروهای تاریخ گذشته، اقلامی که به دارو آلوده شده اند مانند قوطی ها و شیشه های دارویی، پسماندهای دارای فلزات سنگین شامل باتری ها و به مقدار خیلی کم آمالگام دندانپزشکی و.... می باشد که در صورت آزاد شدن  در محیط برای انسان و محیط زیست مضر می باشند.
 
رضایی افزود: پسماندها ی شیمیایی دارویی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، در برنامه ای مدون و بر طبق پروتکل و دستورالعمل های موجود( ۲ بار در سال)  به مراکز امحاء کننده مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو ارسال می شود.
 
وی در خاتمه خاطر نشان نمود:این دومین مرحله ارسال محموله پسماندهای مورد اشاره به مرکز طرف قرارداد امحاء پسماندها ی شیمیایی دارویی در سال جاری می باشد که در حضور مسئولین ذیصلاح بیمارستانی و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، انجام گردید.

 

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 9036
کلمات کلیدی
علی دیناروند
خبرنگار

علی دیناروند

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: