• 1402/02/27 - 12:58
  • - تعداد بازدید: 121
  • - تعداد بازدیدکننده: 100
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روز جهانی فشارخون گرامی داشته شد

برپایی ایستگاه فشارخون دربیمارستان حضرت ولیعصر(عج)فسا

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ بیماری فشار خون بالا حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر از افراد ۳۰ تا ۷۹ سال در جهان را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که قریب به ۴۶ درصد بیماران از بیماری خود مطلع نیستند و کمتر از نیمی از این بیماران (۴۲ درصد) شناسایی و درمان شده اند و تنها یک پنجم این بیماران (۲۱ درصد)، فشارخون با کنترل مطلوب دارند. در همین سال بالغ بر ۱۰.۸ میلیون نفر در جهان به علل مرتبط با بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند.

با وجود اینکه بیماری فشارخون بالا معمولا قابل تشخیص است و با درمان دارویی کنترل می شود، اما در بسیاری از نقاط دنیا به میزان کافی شناسایی، درمان و کنترل نمی شود. فشار خون بالا عامل ۴۶٪ مرگ ها در بیماران دیابتی و عامل ۵۳٪ مرگ های ناشی از بیماری های های قلبی و سکته های مغزی می باشد و شواهد نشان داده اند که کنترل و کاهش فشار خون، حدود ۴۰-۳۵٪ خطر سکته های مغزی و ۲۵-۲۰٪ خطر سکته های قلبی را کاهش می دهد. همچنین فشار خون باعث افزایش خطر مرگ مادر و جنین در هنگام بارداری، دمانس، نارسایی کلیه و نابینایی می گردد. شواهد نشان داده اند غربالگری های مبتنی بر فرصت در محیط کار اداری، کارخانجات، بیمارستان ها، اماکن عمومی، مدارس و... باعث بهبود شاخص های شناسایی، کنترل و درمان بیماری فشارخون بالا در سطح جامعه می شود.

آموزش مستمر بیماران و توصیه های اصلاح شیوه زندگی از اقدامات موثر در پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالاست. هرساله روز ۱۷ ماه می (۲۷ اردیبهشت ماه) به عنوان روز جهانی بیماری فشارخون، بهانه ای برای اطلاع رسانی جهانی در خصوص اهمیت این بیماری و اندازه گیری مرتب آن به منظور پیشگیری، مراقبت و درمان آن است.

هدف از این مناسبت سالانه ارتقای اگاهی و درک مفهوم فشارخون بالا است. شعار امسال این روز جهانی" فشارخون خود را دقیق اندازه گیری کنید" و پیام آن "با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، عمر طولانی تری داشته باشید".  "Measure your Blood Pressure Accurately, Control it, Live Longer" می باشد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)فسا؛ به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه "روز جهانی فشار خون" واحد آموزش سلامت بیمارستان، اقدام به برپایی میز خدمت در قالب ایستگاه سنجش فشارخون مراجعین از ساعت 9 صبح الی 17 در سالن پذیرش بیمارستان حضرت ولی عصر (عج)، همچنین درمانگاه های دستغیب و ولیعصر نمود.

گفتنی است در این ایستگاه، که مورد استقبال مراجعین قرار گرفت،ضمن اندازه گیری فشارخون، پمفلت های آموزشی با رویکرد افزایش آگاهی از روش صحیح اندازه گیری فشار خون، نحوه مراقبت و درمان عوارض ناشی آن، به انضمام توصیه های تغذیه ای در راستای کاهش فشارخون توزیع گردید.

خاطر نشان میگردد این طرح با همکاری آقایان محمدی و حسینی تباه و همچنین خانم ها بهپور و رئیسی به منصه ظهور رسید.

 

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 8965
کلمات کلیدی
علی دیناروند
خبرنگار

علی دیناروند

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: