• 1402/08/30 - 13:32
  • - تعداد بازدید: 385
  • - تعداد بازدیدکننده: 350
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تقدیر از پرستاران نمونه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا به مناسبت روز پرستار

آیین گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا، مسئولین شهرستان، هیات رئیسه دانشگاه، مدیران دانشگاهی و بیمارستانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا؛ در این مراسم، امام جمعه شهرستان فسا گفت: در بین اقشار مختلف اعم از مدیران و شخصیت‌ها، آنکه کارایی‌اش در جامعه و برای مردم بیشتر باشد ولی هزینه ‌‌بری‌اش برای مردم و کشور کمتر باشد مورد عنایت و تشویق حضرات معصومین علیهم‌السلام بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جمالی زاده افزود: افرادی که از سوی یک نظام و حکومت و یا از طرف یک مسئول و مدیری، به کار گرفته می‌شوند را در چهار صورت می توان تصور کرد:

١. دارای کارآیی بالا ولی بی‌حاشیه و بی‌هزینه و یا کم‌هزینه

 ٢. کارآیی بالا ولی پرهزینه

٣. کارآیی پایین ولی پرهزینه

۴. کارآیی پایین ولی بی هزینه

در منظر امیرالمؤمنین (علیه السلام)، فقط صورت اول از این چهار صورت (دارای کارآیی بالا ولی بی‌حاشیه و بی‌هزینه و یا کم‌هزینه) مورد تشویق و مدح قرار گرفته که در دو مورد در رابطه با دو تن از یاران خاص خود نقل شده است.

وی بیان کرد: برخی از مدیران یا اشخاص ولو عملکرد خوبی هم ممکن است داشته باشند ولی حاشیه‌سازی و هزینه‌ و خرج‌شان برای کشور و مردم و بیت‌المال زیاد است، این که هنر نیست، ضرر اینها از نفع‌شان برای کشور و نظام بیشتر است و برخی حتی کارآیی آنچنانی ندارند ولی پر ادعا و اهل شعار و بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و مشکل‌ساز هم هستند که ضرر اینها جبران ناپذیر است. اما هستند کسانی که عملکرد و کارکرد و کارایی‌شان بالا و عالی‌ست ولی هیچ هزینه‌ای و حاشیه‌ای و خرجی برای مردم و کشور و نظام ندارند که ما در طول دوران انقلاب تاکنون شاهد چنین عزیزانی بودیم.

امام جمعه فسا با بیان اینکه در قضیه کرونا، برخی معدود اقشار اگر چه برای جامعه مفید بودند و در کرونا خیلی متحمل زحمت شدند ولی هزینه‌ بر بودند و با ناز کردن‌ها یا بزرگنمایی‌ کاستی‌ها یا امثال این، مشکل را مضاعف کردند، افزود: اما پرستاران از اقشاری هستند که حقیقتا با گمنامی و با ارئه خدمات گسترده و عملکرد و کارکرد و افاده بسیار بالا چه در کرونا و چه قبل و بعد آن ابتلاء، تا پای جان ایستادند و بی‌آنکه هزینه‌‌ای را به جامعه تحمیل کنند یاریگر ملت و هم‌وطنان خویش بودند که ما و مردم ما در دوران کرونا شاهد عملکرد پرستاران عزیزمان بودیم.  خیلی گمنام، بی‌حاشیه، کم‌هزینه ولی کارکرد و عملکردشان بی نظیر و باورنکردنی.

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان فسا بیان کرد: دانش، تجربه، تحمل، صبر، از خودگذشتگی، عاطفه، مدیریت و درک شرایط موجود از ویژگی های بارز پرستاران است.

مهندس محمدصادق صفرپور، فرماندار ویژه فسا، با بیان اینکه در دوران کرونا بخش عظیمی از جامعه به اهمیت و سختی کار پرستاران واقف شدند، افزود: دوران شیوع ویروس مرگبار کرونا یکی از دوران‌های سخت و طاقت فرسا برای کادر درمان به ویژه پرستاران بود که هیچگاه ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های آنها در این ایام از اذهان محو نخواهد شد و به همین دلیل  باید مقابل پرستاران سر تعظیم فرود آورد.

صفرپور، اقدام افرادی که در حوزه تامین امنیت و همچنین تامین سلامت جامعه گام برمی‌دارند را ارزشمند و فوق العاده مهم ارزیابی کرد و افزود: این افراد به جامعه اطمینان خاطر و آرامش می‌بخشند.

اجرای گروه سرود ایران جوان دانشگاه، اجرای آهنگ پرستار با صدای محمد جوکاران خواننده شهرستان فسا و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم از پرستاران نمونه کشوری، دانشگاهی و نمونه پیشکسوت تقدیر گردید.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه,اخبار تصویری
  • کد خبر : 10094
کلمات کلیدی
رضا اله دادپور
خبرنگار

رضا اله دادپور

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: