• 1402/04/01 - 07:08
  • - تعداد بازدید: 274
  • - تعداد بازدیدکننده: 269
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

طرح نهضت قرآنی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی

فراخوان ثبت نام و برگزاری دوّمین دوره طرح تلاوت "فرزندان قرآنی مکتب سلیمانی" استعدادیابی نونهالان و نوجوانان قرآنی

طرح تلاوت«فرزندان قرآنی مکتب سلیمانی» با رویکرد برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و تخصصی قرائت قرآن کریم ویژه پسران و دختران در رده سنی 8 تا 15 سال از دی ماه سال 1401 هدف گذاری گردیده و مهارتهای قرآنی در تمامی سطوح تعریف شده این طرح، با بهرهگیری از شیوه آموزشهای کلاسیک و ترمی توسط مؤسسات قرآنی دارای مجوز آموزش، ارائه می گردد.

بر اساس این طرح پس از اتمام مهلت ثبت نام، تمامی واجدین شرایط شرکت در طرح، در دوره ی«استعداد یابی قرآن آموزان دانش آموز» شرکت نموده و در پایان دوره پس از فراگرفتن مواد درسی ارائه شده در«آزمون تعیین سطح»  شرکت خواهند نمود و در صورت کسب حدنصاب در آزمون در طرح تلاوت« فرزندان قرآنی – مکتب سلیمانی» پذیرش شده و در دوره دوساله ی اول طرح شرکت خواهند نمود.

گام اول طرح با عنوان« استعداد یابی قرآن آموزان دانش آموز »شامل برگزاری 6 جلسه آموزشی تعریف شده و 5 جلسه آزمون حضوری با هدف« تعیین سطح شرکت کنندگان » جهت حضور در سطوح بعدی می باشد. 

جلسه آموزشی« استعداد یابی قرآن آموزان دانش آموز » تدریس اساتید توانمند خواهر و برادر در حوزه آموزش قرائت قرآن کریم به دانش آموزان، بصورت حضوری و مجازی در قالب 6 جلسه آموزشی یک ساعته (جلساتحضوری در روزهای پنجشنبه صبح در بازه زمانی 5 لغایت 22 تیر سال جاری تشکیل و محل برگزاری جلسات حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)؛ و جلسات مجازی با بهره گیری از نرم افزارهای داخلی) اعلام می گردد.

محتوای آموزشی جلسات استعدایابی شامل آموزش قرائت تحقیق و ترتیل سوره مبارکه ضحی به سبک استاد عبدالباسط، همراه با ارائه نکات تجویدی و آشنایی با ترجمه و مفاهیم آیات نورانی سوره مبارکه ضحی میباشد. آشنایی با اصول و روشهای تقلیدی خوانی و همچنین تشریح طرح و نحوه تعامل اولیای محترم قرآن آموزان در ضمن برگزاری جلسات آموزشی جلسات استعدایابی انجام خواهد پذیرفت.

بعد از خاتمه جلسات آموزشی استعداد یابی، «آزمون تعیین سطح » دانش آموزان قرآنی با حضور اساتید گرامی و والدین محترم در قالب محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می گردد. 

با اعلام نتایج« آزمون تعیین سطح » و معرفی دانش آموزان حائز حد نصاب در آزمون، سطح بندی قرآن آموزان با توجه به معیار و شاخص های ارزیابی قرائت قرآن کریم و به منظور سرعت بخشیدن به کسب مهارت های تخصصی قرآن آموزان، توسط اساتید محترم انجام خواهد پذیرفت.

قرآن آموزان پسر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد منشاوی؛ و قرآن آموزان دختر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل گروه بندی خواهند شد.

دانش آموزانی که موفق به کسب حد نصاب در آزمون مربوطه نشده باشند، جهت حضور مجدّد در جلسات آموزشی مذکور دعوت و معرفی خواهند شد.

پذیرفته شدگان آزمون تعیین سطح، در جلسات آموزشی ترم یک طرح« فرزندان قرآنی– مکتب سلیمانی » که بصورت مجازی و حضوری، به مدت ۳ ساعت در هفته و در دو بخش دانش آموزی پسران و دختران برگزار می گردد، شرکت و بر اساس سر فصل های آموزشی تعریف شده، ضمن آشنایی با مباحث تجوید مقدماتی به فراگیری قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه و تفسیر آیات منتخب قرآن کریم خواهند پرداخت. 

شیوه یادگیری قواعد قرآنی در این طرح نورانی بصورت تئوری با بهره گیری از جزوات آموزشی به همراه لوحهای فشرده و فایل های صوتی و تصویری خواهد بود، و جلسات آموزشی و تمرینات عملی نیز با حضور استاد دوره برگزار می گردد.

این طرح قرآنی با مشارکت استانداری فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی علیهم السلام، سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و موسسات قرآنی ذکر جمیل و نورالثقلین فارس برگزار میگردد.

مهلت نهایی ثبت نام در طرح تلاوت« فرزندان قرآنی– مکتب سلیمانی » "چهارشنبه ۳1 خرداد ماه" و شروع برگزاری طرح "پنجشنبه 1 تیر ماه" اعلام می گردد.

علاقمندان شرکت در این طرح قرآنی می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به متصدی ثبت نام، سرکار خانم جاوید از طریق شماره 09176033568 تماس حاصل نمایند. 

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 9147
کلمات کلیدی
علی دیناروند
خبرنگار

علی دیناروند

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: