• 1402/09/18 - 13:08
  • - تعداد بازدید: 204
  • - تعداد بازدیدکننده: 203
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مقارن با روز دانشجو انجام شد:

تبیین مواضع و دیدگاه های رهبری و نظام در خصوص اهمیت دانشگاه و دانشجویان، سرمایه های حیاتی کشور، توسط معاون فرهنگی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر(عج) فسا.

به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا؛ به مناسبت روز دانشجو، معاون فرهنگی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر(عج) فسا مجری نماز جمعه این هفته شهرستان بودند.

در این نماز عبادی-سیاسی که دکتر مجید نقدی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز حضور داشتند، قرائت بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان توسط یکی از دانشجویان و تبیین مواضع و دیدگاه های رهبری معظم انقلاب در خصوص دانشگاه و دانشجویان از جمله برنامه ها و مطالبی بود که توسط معاون فرهنگی بیمارستان به مناسبت شانزدهم آذرماه، " روز دانشجو"  به استماع خیل نماز گزاران آدینه رسانده شد.

معاون فرهنگی بیمارستان در آیین نماز جمعه، درباره اهمیت و نقش دانشجویان در جامعه، در ابتدا به نقل از شهید بزرگوار، شهید بهشتی گفت: "دانشجو موذن جامعه است: اگر خواب بماند، نماز امت قضا می شود". وی  در ادامه به توصیه هاو تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان و دانشگاه پرداختند که مهم ترین آنها به صورت تیتروار به شرح ذیل می باشد:

 

  1. از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی.
  2. در جنگ نرم، شما جوانهای دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید... افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است.
  3. در زمینه‌ی مسائل علمی باید دنبال قله بود؛ که این، توجه شما را به درس خواندن و خوب درس خواندن باید نتیجه بدهد.
  4. سطح معرفت را بالا ببرید. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهید مطهری، با نوشتجات فضلای بزرگی که خوشبختانه امروز در حوزه‌های علمیه حضور دارند، آشنا شوید.
  5. باید همت شما این باشد که در دنیا به وضعی برسیم که اگر کسی بخواهد به تازه‌های علمی دست پیدا کند، مجبور باشد زبان فارسی یاد بگیرد.

 

گفتنی است نصب بنرها و تراکت ها در این خصوص، ضمن فضاسازی شبستان مصلی،زیبایی بصری خاصی به نماز جمعه این هفته شهرستان داده بود.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه,اخبار تصویری
  • کد خبر : 10231
کلمات کلیدی
رضا اله دادپور
خبرنگار

رضا اله دادپور

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: