• 1401/01/11 - 12:51
  • - تعداد بازدید: 134
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نوزادان واکنش ایمنی قوی تری به کووید ۱۹ دارند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوزادان و کودکان نو پا نسبت به بزرگسالان پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به کروناویروس جدید دارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوزادان و کودکان نو پا نسبت به بزرگسالان پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به کروناویروس جدید دارند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)فسا؛ در این مطالعه، دانشمندان نمونه‌های خون جمع آوری شده از ۶۸۲کودک و بزرگسال تا سن ۶۲سال و واکسینه نشده را در ۱۷۵خانواده بین نوامبر ۲۰۲۰تا مارس ۲۰۲۱تجزیه و تحلیل کردند.

از این افراد، ۵۶ نفر شواهدی از وجود آنتی بادی کروناویروس داشتند که نشان دهنده عفونت قبلی است. آنها شامل ۱۵کودک ۳ ماهه تا ۴ساله، ۱۳کودک ۵  تا ۱۷ساله و ۲۸بزرگسال ۱۸سال و بالاتر بودند.

آنتی بادی‌های موجود بر نقطه کلیدی روی پروتئین خوشه بیرونی ویروس در کودکان ۴ساله به پایین، بیش از ۱۳برابر و در کودکان ۵تا ۱۷ساله تقریباً ۹برابر بیشتر از بزرگسالان بود.

محققان همچنین دریافتند که سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده کروناویروس، که ممکن است به پیش‌بینی محافظت در برابر کووید شدید کمک کند، در کودکان ۴سال به پایین تقریباً دو برابر بیشتر از بزرگسالان است.

بر اساس این مطالعه، در اکثر خانواده‌هایی که هم کودکان و هم بزرگسالان شواهد آنتی بادی عفونت قبلی را داشتند، کودکان ۴سال به پایین نسبت به همه اعضای خانواده دارای بالاترین میزان آنتی بادی بودند.

دکتر «روث کارون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز مریلند، گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که حتی کودکان در چند سال اول زندگی توانایی ایجاد پاسخ‌های آنتی‌بادی قوی به عفونت کرونا ویروس را دارند که در برخی موارد بیشتر از پاسخ‌های بزرگسالان است

به گفته محققان، این یافته‌ها باید اطمینان خاطر ایجاد کند که با دوزهای مناسب واکسن می‌توان به طور مؤثر کودکان بسیار خردسال را در برابر کروناویروس ایمن کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 5961
کلمات کلیدی
فائزه پیمانی
خبرنگار

فائزه پیمانی

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: