• 1402/12/24 - 08:48
  • - تعداد بازدید: 113
  • - تعداد بازدیدکننده: 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهارشنبه آخر امسال فسا نیز بی حادثه نبود

آمادگی کادر درمان جهت ارائه خدمات درمانی مناسب به مصدومین احتمالی مراسم چهارشنبه سوری در بیمارستان

سمیه مرادی، مدیر داخلی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی بیمارستان در خصوص تعداد مصدومان مراسم چهارشنبه سوری مراجعه کننده بیمارستان گفت: تا ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه مورخ 23/12/1402، مجموعا 6 مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به اوژانس بیمارستان منتقل شده اند. 

مرادی افزود: 2 مصدوم 13و28 ساله، دچار سوختگی و آسیب دیدگی از ناحیه صورت و چشم، دو نوجوان 16 و 18 ساله به علت سوختگی از ناحیه پا، یک جوان 39 ساله با سوختگی ناحیه دست و یک نوجوان 13 ساله به علت آسیب و جراحت در ناحیه دست و پا در بخش اورژانس تحت مراقبت های اولیه و درمان قرار گرفته اند. 

 مدیر بیمارستان گفت: خوشبختانه همه مصدومان، به جز نوجوان دچار سوختگی نواحی دست وپا( که برای دریافت خدمات درمانی تخصصی به شیراز اعزام گردید) بقیه پس از اقدامات اولیه، معاینه توسط پزشکان متخصص مربوطه و گرفتن خدمات درمانی لازم ترخیص شده اند. 

 اقدامات انجام شده که با راهبری ریاست و با همکاری مترون و سایر مسئولین بخش ها و واحدهای مختلف انجام شد را می توان در چند بخش دسته بندی نمود:

الف) مدیریت منابع انسانی: شامل برنامه ریزی به منظور حضور پزشکان متخصص و فوق تخصصی و ساماندهی نیروهای پرستاری و کمک پرستاری بااضافه نمودن نیروهای آنکال در نوبت کارهای عصر و شب.
ب) دارو و تجهیزات: داروها و لوازم مصرفی مورد نیاز بر اساس نیازسنجی ( خصوصا داروهای مورد استفاده برای مصدومان دچار سوختگی و ترما) پیش بینی و از یک هفته قبل تامین و در بخش دپو گردید. 
گفتنی است در همین راستا، یک عدد دستگاه معاینه چشم ار درمانگاه حمزه به بخش اتفاقات بیمارستان منتقل گردید.
ج) خدمات تشخیصی -آزمایشگاهی و درمانی: کلیه بخش ها و واحدهای کلینیکی و پاراکلینیکی آمادگی لازم جهت انجام خدمات مربوطه به مصدومان احتمالی را داشتند. 
د) هماهنگی اعزام و انتقال مصدومین احتمالی، در صورت لزوم و پس از انجام اقدامات اولیه پایدارسازی بیماران در بیمارستان.
  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه,اخبار تصویری
  • کد خبر : 10826
رضا اله دادپور
خبرنگار

رضا اله دادپور

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: